ΕΕΤΤ: Προσοχή στις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω sms

EETT

Σημαντικό αριθμό καταγγελιών εξακολουθεί να λαμβάνει η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων) σχετικά με Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) που παρέχονται μέσω αποστολής και λήψης SMS σε σύντομους κωδικούς της σειράς 54ΧΧΧ.

Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών είναι ψηφοφορίες, διαγωνισμοί, αγορά (downloading) ringtones, logos, videos και παιχνιδιών, καθώς και συνομιλία (chat). Οι καταγγελίες αφορούν ειδικότερα ΥΠΠ με συνδρομή, οι οποίες δηλαδή, περιλαμβάνουν εγγραφή του χρήστη καθώς και τακτική χρέωσή του(π.χ. εβδομαδιαία, δεκαπενθήμερη, μηνιαία).

Η ΕΕΤΤ δεν έχει αρμοδιότητα για το περιεχόμενο των υπηρεσιών που παρέχονται στους αριθμούς αυτούς, ούτε και για τον τρόπο παροχής τους, ωστόσο απηύθυνε εκ νέου στους καταναλωτές τις ακόλουθες συμβουλές:

– Μην καταχωρείτε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου σε ιστοσελίδα, αν δεν έχετε πρώτα διαβάσει προσεκτικά στην ιστοσελίδα, όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους παρέχεται η υπηρεσία που σας ενδιαφέρει. Διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις, ενδέχεται να συνοδεύουν υπηρεσίες με συνδρομή.

– Διαβάζετε προσεκτικά όλους τους όρους της διαφημιστικής καταχώρησης, εκεί θα μάθετε αν αφορά υπηρεσία με συνδρομή ή υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 SMS κλπ.

– Ενα συχνό μοντέλο ΥΠΠ είναι οι ΥΠΠ με συνδρομή, στις οποίες μπορεί να πληρώνετε π.χ. ένα ποσό εφάπαξ ή ανά εβδομάδα, για να λαμβάνετε περιοδικά κάποιο wallpaper, ή για να απολαμβάνετε χαμηλότερες τιμές στην αγορά ringtones την οποία πραγματοποιείτε συχνά. Τα συνδρομητικά μοντέλα των ΥΠΠ διαφέρουν ανά Πάροχο.

– Η χρέωση του SMS μιας ΥΠΠ μπορεί να αφορά είτε την αποστολή ή τη λήψη του SMS. Η δεύτερη περίπτωση αφορά συνήθως τα συνδρομητικά μοντέλα ΥΠΠ μέσω SMS. Ενδέχεται λοιπόν, μετά την εγγραφή σας σε μία ΥΠΠ με συνδρομή, να χρεώνεστε με τη λήψη κάθε SMS. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος το οποίο παρουσιάζεται στη διαφημιστική καταχώρηση, είναι αυτό με το οποίο θα χρεωθείτε για την υπηρεσία, ανεξάρτητα αν ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας σας χρεώνει με το εισερχόμενο ή το εξερχόμενο SMS.

– Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, οι Πάροχοι ΥΠΠ υποχρεούνται να διαθέτουν γραμμή βοήθειας/παραπόνων (HELP LINE), όχι πρόσθετης χρέωσης, η οποία πρέπει να αναφέρεται στις ανακοινώσεις-διαφημίσεις της ΥΠΠ. Συγκρατείστε τον αριθμό αυτό για την εξυπηρέτησή σας.

   

Related Articles

Leave a Reply

Η διεύθυνση σας δεν θα αναρτηθεί. Τα απαιτούμενα πεδία σημειώνονται με *