Honda Type-R Championship «…γεννημένος νικητής»

Type-R Championship

Το κορυφαίο από πλευράς επιδόσεων μοντέλο της Honda, το Civic Type-R διατίθεται σε μία νέα έκδοση, την Type-R Championship, η οποία θα περιλαμβάνει Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης (Limited Slip Differential), προσφέροντας ακόμη πιο έντονες συγκινήσεις στους λάτρεις της σπορ οδήγησης. Γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις μετρήσεις που έχει πραγματοποιήσει η Honda στην Ιαπωνική πίστα Tsukaba, όπου η νέα έκδοση του Type-R Championship ήταν κατά 1,44 δευτερόλεπτα ταχύτερο ανά γύρο από το στάνταρ μοντέλο.

Η Special edition έκδοση του Type-R θα ξεχωρίζει από την απόχρωση Championship White, η οποία ξυπνά μνήμες από το πρώτο μονοθέσιο F1 της Honda το 1963. Αυτή η θρυλική απόχρωση δεν έχει προσφερθεί ποτέ μέχρι τώρα με μοντέλο Civic στην Ευρώπη και πλαισιώνεται από λευκές ζάντες 18’’ στο κορυφαίο Type-R. Για να κάνει αντίθεση με το λευκό αμάξωμα, τα αυτοκίνητα της ειδικής έκδοσης θα έχουν σκούρο χρωμιωμένο φινίρισμα στα εμβλήματα, στις λαβές θυρών, στο πορτάκι του ρεζερβουάρ και στη μάσκα Το νέο κορυφαίο μοντέλο της σειράς Type-R θα εφοδιάζεται με το γνωστό 2-λιτρο κινητήρα i-VTEC χωρίς αλλαγές, που αποδίδει 201PS στις 8.000rpm.

Το Honda Type-R Championship είναι διαθέσιμο στην τιμή των €33,150, από την εταιρεία Γενική Αυτοκινήτων Α.Ε.Β.Ε. τον Επίσημο Εισαγωγέα-Διανομέα της Honda στην Ελλάδα και μέλος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη.

Πιο αναλυτικά:

Type-R: υψηλόστροφος κινητήρας 2.0-λίτρων

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.0 DOHC i-VTEC του Type-R με τεχνολογία μεταβλητού εκκεντροφόρου εισαγωγής VTC έχει υποστεί εκτενή αναβάθμιση. Χαρακτηρίζεται από καλύτερη απόκριση και, χάρη στην ηλεκτρονική πεταλούδα του γκαζιού και του αντικραδασμικού άξονα, είναι πιο αθόρυβος στη λειτουργία του.

Ο κινητήρας προσφέρει υψηλά αποθέματα ροπής. Η αλλαγή στο χρονισμό μεγαλύτερης διάρκειας του αναβαθμισμένου κινητήρα καλύπτει το εύρος στροφών από τις 5,400 έως τις 8,000 σ.α.λ. όπου και εμφανίζεται η μέγιστη ισχύς των 201 HP. Ο οδηγός ενημερώνεται για την αλλαγή του χρονισμού μέσω μιας ένδειξης i-VTEC δεξιά του ψηφιακού ταχύμετρου. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h ολοκληρώνεται σε 6.6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 km/h.

Σπορ 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με LSD στο Type-R Championship

Το εξατάχυτο κιβώτιο συνδυάζεται άριστα με τον κινητήρα DOHC i-VTEC του Type-R. Συγχρονιζέ υψηλής απόδοσης και ειδικό σύστημα επιλογέα επιτρέπουν εξαιρετικά γρήγορες και ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων.

Το κιβώτιο συνδυάζεται με έναν συμπλέκτη υψηλής απόδοσης. Ο συμπλέκτης χρησιμοποιεί ελαφρύ βολάν που χαρακτηρίζεται από ταχεία απόκριση. Επιπλέον, το κιβώτιο έχει συγχρονιζέ τριπλού κώνου, στην πρώτη και δεύτερη ταχύτητα καθώς και συγχρονιζέ με άνθρακα στις υπόλοιπες σχέσεις (3η έως 6η) για ταχύτατες αλλαγές. Η λαβή του κοντού επιλογέα φέρει φινίρισμα από αλουμίνιο, ενώ σε συνδυασμό με τις κοντές διαδρομές του και την πολύ μικρή δύναμη εμπλοκής, συμβάλλει σε μία έξοχη αίσθηση της διαδικασίας, με πλεονεκτήματα και στη διάταξη χώρων.

Ειδικά για την έκδοση Type-R Championship το κιβώτιο είναι εξοπλισμένο με μπλοκέ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD), προσφέροντας υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας σε ακραίες οδηγικές συνθήκες. Το LSD λαμβάνοντας υπόψη του, το επίπεδο πρόσφυσης των εμπρός τροχών ανακατανέμει την ισχύ του κινητήρα στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην απόλυτη ευχαρίστηση της σπορ οδήγησης.

Ρυθμίσεις ανάρτησης Type-R

Το αξιόπιστο κράτημα του πλαισίου με γόνατα MacPherson/ημιάκαμπτο άξονα του 5-θυρου Civic αποτέλεσε την ιδανική βάση για τις πιο σπορ απαιτήσεις των πιο σύγχρονων εκδόσεων Civic.

Ο σπορ χαρακτήρας του Type-R αντανακλάται και στην ανάρτηση, με μοναδικά χαρακτηριστικά ελατηρίων, αποσβεστήρων και σινεμπλόκ, καθώς και μειωμένο ύψος αμαξώματος κατά 15 mm. Επιπλέον, χρησιμοποιεί την ήδη άκαμπτη δομή αμαξώματος του Civic και την ενισχύει επιπρόσθετα στην περιοχή του εμπρός πατώματος, γύρω από τις πάνω βάσεις της ανάρτησης και στο τμήμα μπροστά από τον κινητήρα, προσφέροντας ένα άκαμπτο πλαίσιο για ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Οι ζάντες αλουμινίου 18” του Type-R, τα ελαστικά 225/40 YR18 και η ειδικά προσαρμοσμένη χαρτογράφηση της υποβοήθησης διεύθυνσης συμβάλλουν στην ακριβή απόκριση στις εντολές του οδηγού. Οι αεριζόμενοι εμπρός δίσκοι του Type-R έχουν διάμετρο 300 mm και οι συμπαγείς δίσκοι πίσω 260 mm.

Εξωτερική σχεδίαση

Η ιδιαίτερη προσωπικότητα του Civic Type-R υπογραμμίζεται από τις μεγάλες εμπρός και πίσω ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος. ‘Ενα πίσω σπόιλερ βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος και το λογότυπο Type-R στις εμπρός δαγκάνες των φρένων είναι μερικά από τα στοιχεία που συμβάλλουν περαιτέρω στη σπορ εικόνα του αυτοκινήτου.

Καμπίνα επικεντρωμένη στις ανάγκες του οδηγού για το Type-R

Το εσωτερικό του Civic Type-R συνδυάζει στοιχεία από αγωνιστικά αυτοκίνητα και σπορ μοντέλα υψηλής ποιότητας, προσφέροντας ένα αξιόλογο επίπεδο άνεσης. Μεγάλα μαύρα μαξιλάρια από Alcantara με κόκκινες ραφές προσφέρουν στον οδηγό και το συνοδηγό καλή πλευρική στήριξη και εργονομικά άριστη θέση. Τα όργανα στο ταμπλό έχουν κόκκινο φωτισμό και αναδεικνύονται με διακόπτες από βουρτσισμένο αλουμίνιο. Το τιμόνι φέρει επένδυση διάτρητου δέρματος με κόκκινη ραφή. Η λαβή του επιλογέα ταχυτήτων από αλουμίνιο περιβάλλεται με στυλ από το δερμάτινο κάλυμμα – επίσης με κόκκινη ραφή. Μία πρόσθετη νότα αποκλειστικότητας προσφέρει η πλακέτα με τον χαραγμένο, μοναδικό σειριακό αριθμό του Civic Type-R.

Πρακτικοί Αποθηκευτικοί Χώροι

Πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι και θάλαμοι σας επιτρέπουν τη μεταφορά αξεσουάρ διαφόρων μεγεθών. Το ντουλαπάκι έχει χωρητικότητα 14 λίτρων και περιλαμβάνει ανεξάρτητη θήκη για χάρτες στην εσωτερική πλευρά του καπακιού, με σύστημα απόσβεσης της κίνησης. Αν χρειαστεί, στο ντουλαπάκι μπορεί να διοχετεύεται ψυχρός αέρας από τη μονάδα κλιματισμού, για να διατηρεί τα σνακ και τα αναψυκτικά δροσερά στο ταξίδι. Οι θήκες των εμπρός θυρών χωράνε μπουκάλια 500 ml και χάρτες.

Η κεντρική θήκη προορίζεται για μικρότερα αντικείμενα, όπως ένα κινητό τηλέφωνο, ενώ υπάρχει μία διπλή ποτηροθήκη πίσω από τον αναπτήρα και το σταχτοδοχείο. Η κεντρική κονσόλα χωράει όλων των ειδών τα μικροαντικείμενα, ή μία μουσική βιβλιοθήκη μέχρι 22 CD.

Ευρύχωρο Εσωτερικό

Στο Type-R, η διάταξη εσωτερικού βασίζεται στη φιλοσοφία του 5-θυρου Civic. Σε όλα τα μοντέλα Civic όγδοης γενιάς, προβλέπονται πλούσιοι χώροι για τους επιβάτες. Καθώς το ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετείται κεντρικά κάτω από το εμπρός κάθισμα, δημιουργείται ένα χαμηλό, επίπεδο πάτωμα πίσω. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς ακόμα και τριών ποδηλάτων βουνού (αφού αφαιρεθεί ο εμπρός τροχός τους). Η χωρητικότητα πίσω από τα εμπρός καθίσματα φτάνει στα 1.352 λίτρα.

Τα πίσω καθίσματα φέρουν ειδικό μηχανισμό μέσω του οποίου οι πλάτες κατεβαίνουν εύκολα και εκπληκτικά γρήγορα. Απελευθερώνοντας τη λαβή της πλάτης, αυτή μετατοπίζεται προς τα εμπρός και χαμηλώνει, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μία τελείως επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Αν χρειαστεί, ακόμα και ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί τμηματικά. Για το σκοπό αυτό, η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι ασύμμετρα διαιρούμενη (60/40). Χάρη σε έναν αποτελεσματικό μηχανισμό με ειδικούς συνδέσμους, η επιστροφή στην αρχική θέση δεν απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια. Κάτω από το επίπεδο πάτωμα του χώρου αποσκευών βρίσκεται ένας δευτερεύων αποθηκευτικός χώρος 70 λίτρων – κατάλληλος για αντικείμενα που πρέπει πάντα να μεταφέρονται, αλλά σπάνια χρησιμοποιούνται.

Παθητική ασφάλεια

Το Honda Civic Type-R Championship όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας Civic επαναξιολογήθηκαν πρόσφατα από τον Ευρωπαϊκό οργανισμό Euro N-CAP και βαθμολογήθηκαν άριστα με 5 αστέρια, επιτυγχάνοντας ένα συνολικό ποσοστό 77% στην ασφάλεια των επιβατών σε μετωπικές, πλευρικές, πάνω σε κολόνες και οπίσθιες συγκρούσεις, στην προστασία των παιδιών, στην προστασία των πεζών και τη διαθεσιμότητα βοηθημάτων του οδηγού.

Η νέα αξιολόγηση του Euro NCAP αντανακλά τη δέσμευση της Honda στη συνολική ασφάλεια των επιβατών, γεγονός που επιβεβαιώνει την επιτυχία του νέου Honda Accord και του Jazz, το οποία βαθμολογήθηκαν και αυτά με 5 αστέρια. Η Honda τηρεί ανέκαθεν την υπόσχεσή της να κατασκευάζει αυτοκίνητα ασφαλή για επιβάτες και πεζούς.

Το νέο σύστημα αξιολόγησης καταξιώνει τις δοκιμές ασφαλείας που χρησιμοποιεί η Honda εσωτερικά, εδώ και πολλά χρόνια, επιδιώκοντας να βελτιώσει την πραγματική παγκόσμια ασφάλεια. Στις εγκαταστάσεις της Honda στο Tochigi crash tests ‘οχήματος με όχημα’, αναλύονται οι συγκρούσεις μεταξύ μοντέλων διαφορετικών μεγεθών και βαρών και δημιουργούνται λύσεις για τη μείωση των τραυματισμών και για τις δύο πλευρές.

Ο υψηλός δείκτης προστασίας των επιβατών αλλά και των πεζών στο Civic Type-R Championship αντανακλάται στη σειρά των χαρακτηριστικών ασφαλείας που διαθέτει: φρένα εφοδιασμένα με ABS και, για βέλτιστες επιδόσεις, με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης – Electronic Brake force Distribution (EBD) ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη απόδοση και ευστάθεια στο φρενάρισμα. Σύστημα Vehicle Stability Assist (VSA) που σχεδιάστηκε για την υποστήριξη του οδηγού στη διατήρηση του ελέγχου του οχήματος στις στροφές, στην επιτάχυνση και σε ξαφνικούς ελιγμούς, μέσω πέδησης των αριστερών ή δεξιών τροχών (όταν απαιτείται) και με διαχείριση των συστημάτων γκαζιού και φρένων.

Η παθητική ασφάλεια ήταν στοιχείο ύψιστης σημασίας για τη Honda και το Civic Type-R Championship διαθέτει ένα πρωτοποριακό σύστημα υπενθύμισης πρόσδεσης ζώνης ασφαλείας για τους πίσω επιβάτες. Το σύστημα αναγνωρίζει το άνοιγμα και κλείσιμο των πίσω θυρών και απεικονίζει το σύμβολο της πίσω ζώνης ασφαλείας στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Τότε, η μονάδα SRS προσδιορίζει την κατάσταση της αγκράφας κάθε ζώνης ασφαλείας και αποστέλλει τις πληροφορίες στην οθόνη (απεικονίζοντας ότι δεν χρησιμοποιείται καμία ζώνη, ή χρησιμοποιούνται μία, δύο ή τρεις). Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης στους εμπρός επιβάτες με αποτέλεσμα και τα δύο εμπρός καθίσματα εφοδιάζονται με διπλούς προεντατήρες.

Τα ενεργά προσκέφαλα στα εμπρός καθίσματα παίζουν βασικό ρόλο στην προστασία από τραυματισμούς λόγω τραντάγματος, σε περίπτωση ατυχήματος. Το Civic κέρδισε την υψηλότερη βαθμολογία στη μελέτη μείωσης των αρνητικών επιπτώσεων από την πρόσκρουση στον αυχένα, η οποία πραγματοποιήθηκε από το ανεξάρτητο ινστιτούτο ερευνών, Thatcham.

Related Articles

Leave a Reply

Η διεύθυνση σας δεν θα αναρτηθεί. Τα απαιτούμενα πεδία σημειώνονται με *