Η μεγάλη απάτη με τις βενζίνες και τα αυτοκίνητα

Μετά το άρθρο του άμμισθου συντάκτη Ανδρέα Σούλη “μήπως σας κλέβουνε στο ζύγι;”  που σχεδόν δημιούργησε τριγμούς στην εγχώρια βιομηχανία αρωμάτων, έρχεται ξανά να ταράξει τα νερά, αυτην την φορά, της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και  αποκαλύψει την σύνδεση αυτών με τις πετρελαϊκές εταιρείες.

 Σε μία συζήτηση που είχα με τον αγαπητό φίλο Κωνσταντίνο Μ. τέθηκε το ερώτημα: Γιατί κανένα αυτοκίνητο δεν έχει ηλεκτρονική μέτρηση λίτρων βενζίνης του ρεζερβουάρ;. Όπως θα έχετε παρατηρήσει ιδίοις όμμασι τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο πολύπλοκά στο θέμα των ηλεκτρονικών οργάνων. Έχουμε δει ηλεκτρονικό υπολογισμό χιλιομετρικής απόστασης σύμφωνα  με το ρεζερβουάρ, μέση κατανάλωση βενζίνης lt/100km, ηλεκτρονική ένδειξη τάχυτητας αυτοκινήτου, ηλεκτρονική ένδειξη στροφόμετρου αλλά ακόμα και ηλεκτρονική ένδειξη ρεζερβουάρ ποτέ όμως η ένδειξη αυτής δεν είναι με ακρίβεια. Και αναρωτιέμαι. Γιατί όταν πάω να πάρω ένα κιλό πατάτες που έχει 0,50€/κιλό υπάρχει τόσο ακριβής μέτρηση πάνω στην ηλεκτρονική ζυγαρία με ακρίβεια χιλιοστού. Γιατί λοιπόν για την τιμή της βενζίνης η οποία με ένα Μ.Ο. στην Ε.Ε. να κυμαίνεται γύρω στο 1,4€/lt να βλέπω ένα αναλογικό όργανο στο ταμπλό του αυτοκινήτου το οποίο δεν έχει καμία ακρίβεια. Γιατί να με ενημερώνει η εκάστοτε εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων ηλεκτρονικά για τα πόσα χιλιόμετρα έχω διανύσει με τόση ακρίβεια π.χ. 85.682 λες και αν μου έλεγε 85.600 θα είχε μεγάλη διαφορά. Γαιτί για ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως είναι η βενζίνη να μην ενημερώνομαι για την ακριβή ποσότητα που έχω στο ρεζερβουάρ; Για του λόγου το αληθές σας παραθέτω 3 φωτογραφίες αυτοκινήτων ενός Honda civic, μίας Ferrari 458 spider και μίας Porsche Cayenne.

 

Related Articles

1 ΣχόλιοΣχολιάστε

  • Ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν βάζουν ψηφιακή ένδειξη (κάποια Opel έχουν) είναι γιατί υπάρχει απόκλιση στην μέτρηση. Υπάρχει ένας αισθητήρας σαν φλοτέρ που καταγράφει σε λίτρα την ποσότητα καυσίμου στα σύγχρονα αυτοκίνητα και το καντράν παίρνει την τιμή αυτήν (πχ 50 λίτρα) και την προσαρμόζει επάνω στο αναλογικό καντράν. Τι συμβαίνει όμως και δεν εμφανίζει ψηφιακά την ένδειξη, που θα ήταν πολύ πιο εύκολο (και πιο φτηνό για την κατασκευή του αυτοκινήτου) από την αναλογική απεικόνισή της
    έστω ότι έχει 50 λίτρα καύσιμο το αυτοκίνητο, όταν είμαστε σε μια ανηφόρα μπορεί αυτό να μετριέται σαν 47 λίτρα ενώ όταν είμαστε σε μια κατηφόρα 53 λίτρα πχ
    αυτό όμως είναι απόκλιση 6 λίτρα από τα 47 μέχρι τα 53 που θα βλέπουμε, οπότε θα ήταν αρκετά ανούσιο και ενοχλητικό (Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι επειδή δεν είναι ομοιόμορφο το σχήμα του ντεπόζιτου καυσιμου)
    Eπίσης εκτός αυτού επηρεάζεται ο όγκος του καυσίμου από την θερμοκρασία οπότε σκεφτείτε πχ με καύσωνα να έχεις ένδειξη 47-53 λίτρα και ξαφνικά να κρυώσει ο καιρός, το 47 θα γίνει 45 πχ που είναι πολύ μεγάλη διαφορά σε σημείο που να δημιουργεί σύγχυση στον μέσο οδηγό. (όταν έχει ζέστη το καύσιμο διαστέλεται, όταν έχει κρύο συστέλλεται, ένα κόλπο για να κλέβουν κάποια πρατήρια είναι η θέρμανση του καυσίμου ώστε να ογκομετρείται περισσότερο από το φυσιολογικό και η θερμοκρασία πώλησης της βενζίνης είναι οι 15 βαθμοί C)
    Γι αυτό τον λόγο λοιπόν κρίνω ότι κρατούν την αναλογική βελόνα την οποία ναι μεν με το μάτι μπορεί να υπολογίσει κάποιος που βρίσκεται αλλά πιθανόν σε μικρές αλλαγές να μην μετακινείται από την θέση της (επειδή το επέλεξε ο κατασκευαστής) ή αν μετακινείται δεν έχουμε τόσο εικόνα της διαφοράς που δείχνει

Leave a Reply

Η διεύθυνση σας δεν θα αναρτηθεί. Τα απαιτούμενα πεδία σημειώνονται με *