Αρνητικά αποτελέσματα από τη Aegean. Διακοπή δρομολογίων

Aegean Airlines

Ιδιαίτερα αρνητικά είναι τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2010 που παρουσίασε η Aegean. Τα €32,6 εκ. ζημιές είναι ένας παράγοντας που θα επιφέρει αρκετές αλλαγές στην εγχώρια αγορά αεροπορικών μεταφορών. Ήδη έχει αρχίσει η μείωση του στόλου της Aegean κατά 5 αεροπλάνα μέχρι των Σεπτέμβριου ενώ πολύ σύντομα θα διακοπούν και τα δρομολόγια προς Καβάλα, Ιωάννινα, Βιέννη, Βελιγράδι και Τίρανα. Ακολουθούν τα yada – yada λογάκια του δελτίου τύπου όπου αναφέρεται επίσης ότι η συνεργασία ΟΑ και Aegean κρίνεται πλέον επιβεβλημένη.

Η AEGEAN ανακοινώνει αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου 2010. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις ανήλθαν σε €267,4εκ., παρουσιάζοντας μείωση 3%. Το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους παρουσίασε ζημιές ύψους €32,6εκ. σε σύγκριση με κέρδη ύψους €13,4εκ. το 2009. Το καθαρό αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου έχει επιβαρυνθεί από φόρους ύψους €6,6 εκατ. που σχετίζονται με την έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης.

Η επιβατική κίνηση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος με την εταιρία να μεταφέρει συνολικά 2,9 εκατομμύρια επιβάτες. Στο δίκτυο εσωτερικού η AEGEAN μετέφερε 1,5 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας μείωση 11% σε σχέση με το 2009, ενώ στο δίκτυο εξωτερικού μεταφέρθηκαν 1,4 εκατομμύρια επιβάτες, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση ύψους 18%, κυρίως λόγω της προσθήκης νέων δρομολογίων από τα τέλη του 2009.

Παρά το γεγονός ότι η επιβατική κίνηση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος καθώς και την αύξηση της συμμετοχής του δικτύου εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσίασαν κάμψη, απόρροια των σημαντικών πιέσεων στο μέσο έσοδο ανά πτήση που ασκούνται λόγω της οικονομικής κρίσης, κυρίως σε ότι αφορά την ζήτηση από την Ελλάδα. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι παρουσιάζονται συνθήκες πλεονάζουσας χωρητικότητας σε αρκετά δρομολόγια όπου δραστηριοποιείται η εταιρία, που εν μέσω ενός περιβάλλοντος ύφεσης, επηρεάζουν ακόμα περισσότερο τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρίας. Επιπρόσθετα, εξωγενείς παράγοντες όπως η υποτίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου καθώς και η άνοδος της τιμής του πετρελαίου είχαν αρνητική επίδραση στα αποτελέσματα της εταιρίας.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου έχουν εμφανώς επηρεαστεί από την πρωτοφανή αρνητική οικονομική συγκυρία της χώρας μας. Προχωρούμε άμεσα στις προσαρμογές δικτύου και κόστους που είναι αναγκαίες για την ενίσχυση των αντοχών της εταιρίας απέναντι στην κρίση. Παράλληλα, δουλεύουμε για την αξιοποίηση και ολοκλήρωση των στρατηγικών επιλογών που έχουν γίνει και που διασφαλίζουν τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της εταιρίας, όπως η ένταξή μας στην Star Alliance και η συμφωνία με την Marfin Investment Group/OA»

Στο πλαίσιο των διαρθρωτικών ενεργειών, η εταιρία ήδη προχώρησε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2010 στη μείωση του στόλου της κατά 3 αεροσκάφη. Επιπλέον, τον Ιούλιο του 2010 επέστρεψε 2 αεροσκάφη RJ AVRO 100 ενώ η επιστροφή 2 αεροσκαφών ATR 72 προγραμματίζεται για τον Σεπτέμβριο του 2010.

Ως αποτέλεσμα της μείωσης του στόλου αλλά και της ανάγκης ενίσχυσης της απόδοσης του δικτύου στο εξαιρετικά ασθενές οικονομικό περιβάλλον, επιβάλλεται η διακοπή στο αμέσως επόμενο διάστημα και ως το χειμερινό πρόγραμμα της εταιρίας των δρομολογίων προς 2 προορισμούς εσωτερικού (Ιωάννινα, Καβάλα) και 3 προορισμούς εξωτερικού (Τίρανα, Βελιγράδι, Βιέννη) που παρουσιάζουν ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης ανέφερε σχετικά: «Επιβάλλεται η εστίαση σε προορισμούς όπου διαθέτουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είτε λόγω του νέου στόλου μας αεροσκαφών Airbus Α320 είτε λόγω της εισόδου μας στην Star Alliance. Ελπίζουμε ότι η κατά το δυνατόν ταχύτερη έγκριση της συμφωνίας με την OA από την EE, θα μας επιτρέψει να παρουσιάσουμε έγκαιρα για το καλοκαίρι του 2011 αυξημένη εξωστρέφεια που είναι αναγκαία και για την εταιρία μας αλλά και για την Ελλάδα.»

Related Articles

Leave a Reply

Η διεύθυνση σας δεν θα αναρτηθεί. Τα απαιτούμενα πεδία σημειώνονται με *